Sprzedajemy drewno
Zarząd Powiatu w Poddębicach informuje o możliwości zakupu drewna, po korzystnej cenie, pozyskanego z wycinki drzew rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie Powiatu Poddębickiego. Informację o wartości każdej sztuki drzewa podane są w załączonym wykazie wraz z wnioskiem o ich zakup.
Jednocześnie informujemy, że Powiat dokonał ścięcia drzew, a pozostałe prace polegające na okrzesaniu gałęzi, wywozie pozyskanego drewna (kłoda, konary, gałęzie) oraz uporządkowanie terenu, pozostają po stronie nabywcy.
Z każdym zainteresowanym zakupem zostanie spisana stosowna umowa, w której określone będą szczegółowe warunki.
Wniosek o zakup z podaniem numeru i miejscowości należy złożyć na adres: Zarząd Powiatu w Poddębicach, 99-200 Poddębice, ul. Łęczycka 16 lub wysłać na adres e-mailowy drogi@poddebicki.pl – sprzedaż będzie realizowana do wyczerpania zasobów.
W celu ułatwienia kontaktu prosimy o podanie we wniosku numeru telefonu.
W razie pytań i wątpliwości zapraszamy do Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Poddębicach pokój nr 11, tel. nr (43) 678 78 06.
Pobierz:
Sprzedajemy palety jednostronne i płyty chodnikowe
Zarząd Powiatu w Poddębicach informuje o możliwości zakupu:
– palet jednostronnych w cenie 5,00 zł netto za sztukę,
– płyt chodnikowych pochodzących z rozbiórki w cenie 3,00 zł netto za sztukę,
Do powyższych cen doliczony zostanie podatek VAT w wysokości 23%.
Po stronie nabywcy pozostaje załadunek i transport zakupionych materiałów. Z każdą osobą zainteresowaną zakupem zostanie spisany protokół zdawczo – odbiorczy, a na jego podstawie nabywca otrzyma fakturę do zapłaty.
Wniosek o zakup należy złożyć na adres: Zarząd Powiatu w Poddębicach, 99-200 Poddębice, ul. Łęczycka 16 lub wysłać na adres e-mailowy drogi@poddebicki.pl – sprzedaż będzie realizowana do wyczerpania zasobów.
W celu ułatwienia kontaktu prosimy o podanie we wniosku numeru telefonu.
W razie pytań i wątpliwości zapraszamy do Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Poddębicach pokój nr 11, tel. nr (43) 678 78 06.
Pobierz:
Bezpłatne szkolenia on-line
Bezpłatne szkolenia on-line: „Tarcza 3.0 i 4.0 rozwiązania dla pracowników i pracodawców” oraz „Dochodzenie roszczeń w transakcjach handlowych” – już 16 i 20 lipca 2020 r.
Nowelizacja przepisów o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poszerza krąg beneficjentów o osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Objęcie nieodpłatną pomocą prawną i nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim jednoosobowych przedsiębiorców wynika z nowych wyzwań, przed którymi stoją najmniejsze firmy w trudnym okresie epidemii. Drobny przedsiębiorca często nie ma środków na opłacenie profesjonalnego wsparcia, a właśnie w tym czasie jest ono najbardziej potrzebne. Nieodpłatna pomoc prawna powinna pozwolić takim przedsiębiorcom podjąć właściwe decyzje w nowych dla nich okolicznościach i oddalić niebezpieczeństwo zawieszenia lub nawet zakończenia działalności.
Mając powyższe na względzie Starostwo Powiatowe w Poddębicach pragnie wspólnie z Fundacją European Concept Consulting Foundation zachęcić Państwa do uczestnictwa w szkoleniach on-line skierowanych do samozatrudnionych a także do pracowników, które odbędą się 16 i 20 lipca 2020 r.
Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy zgłosić się mailowo na adres pomocprawna_eccf@wp.pl. Niezwłocznie udostępniony zostanie link do spotkania na platformie zoomi.
Plan szkoleń.
Temat: Tarcza 3.0 i 4.0 rozwiązania dla pracowników i pracodawców ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia rozliczania się z przyznanych środków
Termin- 16 lipca 2020 r. godzina 17.00
Grupa docelowa- samozatrudnieni oraz pracownicy
Czas trwania szkolenia- 2 godziny
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
- Usystematyzowanie informacji oraz zmiany w aktualnie dostępnych formach wsparcia.
- Nowe formy wsparcia przewidziane w tarczach antykryzysowych 3.0. i 4.0.
- Wskazanie zmian w zakresie prawa pracy:
– zwiększenie kwoty wolnej od potrąceń,
– nowe rozwiązania dla pracowników i pracodawców przewidziane w tarczy antykryzysowej 4.0., w szczególności w zakresie:- pracy zdalnej,
- obniżonego wymiaru czasu i przestoju,
- urlopów,
- zmiany dotyczące zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
4. Rozliczanie środków pozyskanych w ramach tarczy antykryzysowej.
Temat: Dochodzenie roszczeń w transakcjach handlowych
Termin- 20 lipca godzina 17.00
Grupa docelowa- samozatrudnieni oraz pracownicy
Czas trwania szkolenia- 3 godziny
Zakres tematyki poruszanej podczas szkolenia:
- Pojęcie przedsiębiorcy i konsumentów
a) konsument a przedsiębiorca,
b) różne formy prawne dłużnika – spółka cywilna i spółki prawa handlowego (spółki: jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo-akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna, łączona – z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa) oraz przedsiębiorca indywidualny – omówienie zasad odpowiedzialności,
c) windykacja z majątku osobistego oraz z majątku objętego wspólnością małżeńską,
d) źródła informacji o przedsiębiorcach (wykorzystanie m.in. informacji KRS i CEIDG). - Uzyskanie zapłaty i sposób jej zaliczenia:
a) sposób zaliczania wpłaty na poszczególne wierzytelności – art. 451 KC,
b) kto i na jakich warunkach decyduje na co zaliczona zostanie zapłata,
c) jak zaliczyć wpłatę w przypadku kilku należności. - Windykacja przedsądowa – rozmowa z dłużnikiem, wezwanie do zapłaty:
- Ugoda:
a) rodzaje ugód (ugoda sądowa, ugoda pozasądowa, ugoda przed mediatorem),
b) zagrożenia przy zawieraniu ugód – omówienie na podstawie orzecznictwa sądowego. - Postępowanie sądowe i tytuły wykonawcze:
a) kapitalizacja odsetek, koszty procesu – jak zwiększyć należność dochodzoną w procesie – praktyczne przykłady zastosowania,
b) pozew o zapłatę – na co zwrócić uwagę,
c) zabezpieczenie roszczeń – jak zwiększyć szansę na zaspokojenie wierzytelności jeszcze w trakcie procesu,
d) rodzaje postępowań (upominawcze, nakazowe, nakaz zapłaty z weksla) – jak szybciej uzyskać tytuł egzekucyjny – praktyczne przykłady na podstawie orzecznictwa.
Konkurs dla nowych użytkowników IRZplus
Łódzki Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zaprasza Rolników do udziału w konkursie pt. Rejestr bydła, owiec, świń czy kóz, prowadzę z domu w IRZplus”.
Konkurs przeznaczony jest dla nowych użytkowników IRZplus, którzy jeszcze nie korzystali z portalu.
Uczestnik konkursu, aby wziąć udział w konkursie musi zrobić sobie kreatywne zdjęcie podczas korzystania z portalu i przesłać je na adres lodzki@arimr.gov.pl, wraz ze swoimi danymi, w tym nr siedziby stada, po którym ustalona zostanie data rozpoczęcia korzystania z IRZplus (musi to nastąpić po dniu ogłoszenia konkursu) oraz podpisane oświadczenie, które stanowi Załącznik nr 1 do regulaminu konkursowego. Konkurs trwa od 7 lipca do 31 sierpnia 2020 r.
Najlepsze trzy zdjęcia nagrodzone zostaną:
I miejsce: kosa spalinowa
II miejsce: wiertarko-wkrętarka
III miejsce: hamak
Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się również na Facebooku oraz stronie www.arimr.gov.pl w zakładce Łódzkiego OR.
XII edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”
Fundacja na Rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa ogłosiła XII edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”. Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.
W ramach konkursu Kapituła oceni prace w dwóch kategoriach:
– Prace naukowe (m.in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
– Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.
Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.
Termin nadsyłania prac mija 31 lipca 2020 r.
Regulamin – pobierz
Karta konkursowa – pobierz
Regulamin i wymagane dokumenty dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej organizatora www.fdpa.org.pl. Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail: j.zielinski@fdpa.org.pl tel. 695 116 110; 22 864 03 90; fax 22 864 03 61.
Poszukiwani wolontariusze do projektów „Szlachetna Paczka” i „Akademia Przyszłości”
Ruszyła rekrutacja wolontariuszy do kolejnej już edycji Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości – jednych z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce, dzięki którym pomoc mogą otrzymać najbardziej potrzebujące rodziny, samotne matki i dzieci. Tegoroczną edycję obu projektów swoim patronatem objęła Starosta Poddębicki – Małgorzata Komajda.
Więcej informacji o wolontariacie i o projektach znajdziecie Państwo tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1xDQbkDIDsEQkR02ujQIIhAtvDh9RK1Xd/view
https://drive.google.com/file/d/1s028iK36KZXJ57kPi1B4B_tpSmD_Qaht/view
https://drive.google.com/file/d/1HyEVoh-AE8YeOBjDw7QJadr7ZSefIszn/view
https://drive.google.com/file/d/1R1-wVBLQKh9HxrrUR1STVxUGMpT3chos/view
źródło: poddebicki.pl
GRANTY DLA STOWARZYSZEŃ
W siedzibie Stowarzyszenia „LGD Przymierze Jeziorsko” KGW z Pęczniewa, Siedlątkowa i Drużbina oraz Stowarzyszenie Seniorów „Bliżej siebie” podpisały umowy na dotacje z przeznaczeniem na realizację warsztatów oraz szkoleń. Wysokość dotacji dla każdego ze stowarzyszeń to kwota 10.000,00 zł. Było to możliwe dzięki aplikowaniu o środki w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w obszarze tematycznym dotyczącym wzmocnienia kapitału społecznego poprzez zdrowy tryb życia, dziedzictwo i kulturę obszaru. Przewidywany termin realizacji wszystkich zaplanowanych działań to pierwsza połowa przyszłego roku. Pomocy przy opracowaniu niezbędnych dokumentów i załączników udzieli gminni urzędnicy.
GRANT SOŁECKI DLA OSP KSIĘŻE MŁYNY
W dniu 29 czerwca na XIX sesji Sejmik Województwa Łódzkiego przyjął uchwałę w sprawie udzielenia z budżetu Województwa Łódzkiego na rok 2020 pomocy finansowej jednostkom samorządu terytorialnego województwa łódzkiego w formie dotacji celowej, przeznaczonej na dofinansowanie zadań własnych gminy w zakresie realizacji małych projektów lokalnych realizowanych na terenach wiejskich. W ramach naboru na liście Zarządu Województwa Łódzkiego zadań zakwalifikowanych do realizacji znalazł się wniosek sołectwa Księże Młyny. W/w wniosek dotyczy wymiany pokrycia dachowego na części garażowej strażnicy miejscowej OSP. Na prace remontowe sołectwo otrzymało maksymalne wsparcie w ramach tzw. „grantów sołeckich” tj. 10.000,00 zł. Dodatkowo z budżetu gminy wydatkowana zostanie na realizację tego przedsięwzięcia kwota 5.100,00 zł. Celem konkursu jest wspieranie rozwoju demokracji lokalnej i społeczeństwa obywatelskiego oraz wzmacnianie tożsamości i integracji społeczności lokalnej z inicjatywy sołectw. Druhowie z Księżych Młyn czekają jeszcze na podpisanie umowy ze Stowarzyszeniem LGD „Przymierze Jeziorsko”. W ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 udało się pozyskać kwotę 29.866,00 zł, co pozwoli na remont pozostałej części dachu strażnicy pełniącej również funkcje świetlicy wiejskiej.
źródło: Gmina Pęczniew
Ubój na użytek własny – wymagania weterynaryjne
Główny Inspektorat Weterynarii informuje o wymaganiach weterynaryjnych przy prowadzeniu uboju na użytek własny w gospodarstwie.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zadzimiu w dniu 09.07.2020r. otrzymał artykuły żywnościowe w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym – Podprogram 2019.
Artykuły będą wydawane we wtorki i czwartki w godzinach 9:00 – 13:00, z zachowaniem aktualnie funkcjonujących zasad sanitarno-epidemiologicznych.
Na jedną osobę przysługuje jedna paczka, w skład której wchodzą:
1/ koncentrat pomidorowy – 5 szt.
2/ buraczki wiórki – 2 szt.
3/ sok jabłkowy klarowany – 3 szt.
4/ powidła śliwkowe – 3 szt.
5/ makaron jajeczny – 3 szt.
6/ ryż biały – 1 szt.
7/ herbatniki maślane – 2 szt.
8/ pasztet wieprzowy – 3 szt.
9/ filet z makreli w oleju – 4 szt.
10/ cukier biały – 2 szt.
11/ olej rzepakowy – 2 szt.
Kryterium dochodowe kwalifikujące do pomocy żywnościowej od dnia 01.10.2018r. wynosi:
- dla osoby samotnie gospodarującej – 1402,00 zł,
- dla osoby w rodzinie – 1056,00 zł.
Miejsce wydawania artykułów spożywczych – magazyn przy Urzędzie Gminy w Zadzimiu (w podwórku).
źródło: Gmina Zadzim
ŁOR OGŁASZA KONKURS – IRZ
„Rejestr bydła, owiec, świń czy kóz, prowadzę z domu w IRZplus”
Szanowni Państwo, zapraszamy do zapoznania się z konkursem organizowanym przez Łódzki Oddział Regionalny ARiMR. Więcej informacji dostępne pod adresem www.arimr.gov.pl w zakładce Łódzkiego OR.
źródło: Gmina Dalików
Kładka w przebudowie: są pierwsze elementy nawierzchni
Wszystko wskazuje na to, że nowy termin zakończenia prac remontowych kładki, o wyznaczenie którego poprosił wykonawca, pozwoli firmie z Konina doprowadzić inwestycję do finiszu. Na placu budowy pojawił się dźwig, za pomocą którego układane są pierwsze prefabrykaty, stanowiące nawierzchnię przeprawy.
Wykonawcą przebudowy kładki jest firma Blumen Group sp. z o.o. z Konina. Na początku czerwca informowaliśmy, że przedsiębiorstwo wystąpiło do Gminy Uniejów o przedłużenie terminu realizacji zadania. Powodem był brak dostępności na rynku elementów konstrukcyjnych i wspomnianych prefabrykatów, które należało wymienić:
– Najdłużej czekaliśmy na łożyska – informuje pracownik firmy, która zajmuje się przebudową kładki. – Montuje się je w przyczółkach, czyli w miejscu, gdzie stalowe tregry łączą się z brzegiem. Mimo, że wszystkie prace, które należało do etapu ich montażu wykonać, były już zrobione, to oczekiwanie na niezbędne części opóźniło kolejne czynności.
W związku z powyższym, zawarto porozumienie, w którym koniec lipca bieżącego roku przyjęto za nowy termin zakończenia robót.
Dziś na placu budowy pojawił się dźwig, za pomocą którego układane są prefabrykaty. To betonowe bloczki, wykonane w całości w fabryce w Koninie, stanowiące właściwą nawierzchnię kładki. Pierwsze, położone dzisiaj, będą odniesieniem dla kolejnych, do montażu których wystarczy już wózek widłowy. Zanim jednak to nastąpi, należy zabetonować przyczółki. To zaplanowano na jutro.
W dalszej kolejności, do zamontowania pozostanie już tylko balustrada. Całkowicie nowym elementem, którego nie było w dotychczasowej konstrukcji kładki, będą „wyjścia w rzekę”, czyli dwa miejsca – po obu stronach przeprawy – gdzie nawierzchnia kładki będzie szersza. Ustawione w tych miejscach ławki pozwolą na swobodny postój, odpoczynek czy zrobienie zdjęcia bez obawy o wstrzymywanie ruchu.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn. „Budowa infrastruktury turystycznej oraz zagospodarowanie terenu wzdłuż rzeki Warty w Uniejowie”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Oś Priorytetowa VI Rewitalizacja i Potencjał Endogeniczny Regionu. Działanie VI 2. Rozwój Gospodarki Turystycznej. Poddziałanie VI.2.1 Rozwój Gospodarki Turystycznej.
(MB)
Zapraszamy na przystanek z Happy Kids
Gmina Uniejów we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Happy Kids zaprasza wszystkie dzieci na nieodpłatne zabawy i animacje, które odbędą się w najbliższy czwartek 15 lipca 2020r. na boisku przy Termach.
Jednym z działań fundacji jest przystanek Happy Bus, który w roku 2019 swoim zasięgiem objął 25 miejscowości i ponad 10.000 dzieci wraz z ich rodzicami i starszymi członkami rodzin, mieszkających na terenie woj. łódzkiego oraz województw ościennych. Opiekę nad dziećmi w języku angielskim sprawowali studenci z zagranicy ( z Indonezji, Nigerii, Grecji ,Tunezji, Turcji, Indii, Egiptu, Rosji, Pakistanu, Chin, Tajlandii) zrekrutowani przy współpracy ze stowarzyszeniem AIESEC, wspierani przez wolontariuszy polskich, z których większość to podopieczni Fundacji HAPPY KIDS, poświęcający część wakacji na pracę charytatywną. Dzięki ich obecności, dzieci, które nie wyjeżdżały na wakacje, mogły w atmosferze tolerancji, poznać kulturę i zwyczaje innych krajów. Podczas dziewięciu lat w akcji brało udział ponad 50.000 dzieci co jest swoistym rekordem i wskazuje na wielkie zapotrzebowanie tego typu projekty na terenach wiejskich.
A.Ow.
VI Biegowa Pielgrzymka na Jasną Górę
Wczoraj wieczorem 15-osobowa grupa biegaczy z klubu Geotermii Uniejów oraz Maratonu Turek rozpoczęła VI sztafetową pielgrzymkę z Uniejowa na Jasną Górę. Popołudniowa nawałnica i późniejsze przelotne deszcze nie zniechęciły pielgrzymów, którzy wystartowali spod dzwonnicy w Rynku zgodnie z planem.
Bieg poprzedziło krótkie błogosławieństwo o godz. 20.00, którego – w ukwieconej na X Festiwal Królestwa Lilii Kolegiacie – udzielił ks. Piotr Dąbrowski.
Zaraz po nabożeństwie, korzystając z chwilowej poprawy pogody, 16-osobowa grupa, której na starcie towarzyszył Jacek Kurpik, prezes Geotermii Uniejów, rozpoczęła VI Pielgrzynkę Biegową.
Pielgrzymka ma charakter sztafetowy. Pierwszy odcinek wszyscy biegacze pokonali wspólnie, a kolejne – parami, dobierając się na podstawie możliwości i kondycji fizycznej. W dwójce otwierającej sztafetę pobiegli Jadwiga Szczepaniak i Marek Brzustowicz.
Uczestnicy zmieniali się co 5 lub 10 km, przemierzając w ten sposób w sumie blisko 150-kilometrową trasę. Biegli całą noc, osiągając wyznaczony cel dziś, tj. w sobotę, około godziny 7 rano.
(MB)
źródło: Gmina Uniejów