GMINA DALIKÓW przyjmuje chętnych na dofinansowanie montażu instalacji fotowoltaicznej, pieca na pellet lub pompy ciepła w ramach projektu „Odnawialne źródła energii na terenie gminy Dalików”.
Deklaracje uczestnictwa należy składać do 19 marca 2021 r.
ZASADY UDZIAŁU W PROJEKCIE
pn. „Odnawialne źródła energii na terenie gminy Dalików”
PODSTAWOWE KRYTERIA UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Lokalizacja nieruchomości na terenie gminy Dalików.
- Uregulowany stan prawny nieruchomości oraz zgoda na realizację inwestycji wszystkich współwłaścicieli.
- Budynek mieszkalny zamieszkały lub dom w stanie surowym zamkniętym pozwalającym na montaż urządzeń, z perspektywą zamieszkania najpóźniej w 2022 roku.
- Stan techniczny budynku pozwalający na montaż wybranych urządzeń. Wykluczony montaż instalacji fotowoltaicznej na dachu z eternitu. Możliwy montaż instalacji fotowoltaicznej na gruncie lub budynku gospodarczym, ale podłączenie wykonane tylko dla domu.
- Brak zaległości w podatkach i opłatach lokalnych oraz innych należnościach wobec Gminy Dalików na dzień 31 grudnia 2020 r. Dla osób posiadających zaległości, o których mowa powyżej, istnieje możliwość złożenia wniosku po dniu ich uregulowania.
- W przypadku prowadzenia działalności rolniczej w miejscu montażu urządzeń, właściciel nieruchomości będzie musiał zapewnić rozdział energii wykorzystywanej na potrzeby działalności gospodarczej/rolniczej od energii wykorzystywanej na potrzeby mieszkaniowe.
- Rodzaj i moc urządzeń zostanie dobrana na podstawie faktycznego zapotrzebowania na energię cele mieszkaniowe ustalonego przez audytora energetycznego w trakcie wizji lokalnej.
PRZYKŁADOWY SZACOWANY UDZIAŁ FINANSOWY MIESZKAŃCA
Gmina Dalików będzie wnioskowała o przyznanie dotacji ze środków Unii Europejskiej
w wysokości 85% kosztów netto inwestycji. Pozostałe środki (15% kwoty netto + VAT) będą wkładem własnym mieszkańca.
Przykład: instalacja fotowoltaiczna o mocy 5 kW,
ok. 15 paneli – 30 m2
wkład własny mieszkańca: ok. 6 500 zł.
Przykład: kocioł na biomasę (pellet) o mocy grzewczej 25 kW
wkład własny mieszkańca: ok. 5 000 zł.
Przykład: pompa ciepła typu powietrze-woda o mocy grzewczej 7 kW z zasobnikiem co
wkład własny mieszkańca: ok. 8 000 zł.
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W PROJEKCIE
1. Wpłata kaucji w wysokości 550 zł na przeprowadzenie wizji lokalnej
Wpłaty należy dokonać na konto Urzędu Gminy w Dalikowie
nr 79 9263 0000 3020 4769 2003 0005
tytuł wpłaty: OZE 3
Gmina Dalików informuje, że w przypadku nie otrzymania dofinansowania na realizację projektu oraz w przypadku wycofania się mieszkańca z udziału w projekcie koszt wykonania wizji lokalnej nie będzie podlegał zwrotowi.
2. Złożenie deklaracji uczestnictwa w projekcie.
Wzór deklaracji można pobrać ze strony www.dalikow.eu (zakładka Aktualności, zakładka OZE). Do deklaracji należy załączyć dowód wpłaty, mapę sytuacyjną i oświadczenia współwłaścicieli nieruchomości. Po wypełnieniu i podpisaniu czytelnym podpisem, deklarację należy przesłać na adres tomaszkuzniak@dalikow.eu w formie skanu lub złożyć w wersji papierowej w Urzędzie Gminy w Dalikowie.
3. Wykonanie wizji lokalnej przez audytora energetycznego
Wizja lokalna zostanie wykonana tylko dla tych lokalizacji, których właściciele złożą kompletną deklarację uczestnictwa w projekcie i dokonają stosownej wpłaty. Audytor energetyczny sprawdzi możliwość wykonania instalacji dla wskazanego przez mieszkańca budynku oraz dobierze parametry techniczne możliwych do zamontowania urządzeń.
4. Zawarcie umowy z Gminą Dalików.
Po wizji lokalnej audytora energetycznego potwierdzającej spełnienie wszystkich warunków udziału w projekcie, Gmina Dalików zawrze z mieszkańcem umowę. Tylko dla mieszkańców,
z którymi zostanie zawarta umowa zostanie przygotowany wniosek o dofinansowanie projektu.
źródło: Gmina Dalików