WIEŚCI Z POWIATU – KOMUNIKAT ARIMR: POMOC DLA POSIADACZY CHRYZANTEM – NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

0
66
views

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski o przyznanie pomocy dla posiadaczy chryzantem, którzy nie sprzedali tych kwiatów w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi epidemią COVID-19.

Pomoc przysługuje posiadaczom:

  • co najmniej 50 chryzantem doniczkowych w fazie pełnej dojrzałości,
  • co najmniej 200 sztuk chryzantem ciętych w fazie pełnej dojrzałości.

Chryzantemy muszą być przeznaczone do sprzedaży na dzień złożenia wniosku.

Stawki pomocy:

  • chryzantema doniczkowa –20 zł za sztukę,
  • chryzantemy cięte – 3 zł za sztukę.

Co należy zrobić, by otrzymać wsparcie:

– wypełnić wniosek pobrany ze strony www.arimr.gov.pl, podać w dokumencie m.in. liczbę niesprzedanych chryzantem oraz miejsce ich przechowywania;

– do 6 listopada 2020 r. złożyć wniosek w biurze powiatowym ARiMR właściwym ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem. Jeśli o pomoc ubiega się posiadacz chryzantem prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą, musi wraz z wnioskiem złożyć również oświadczenia i zaświadczenia dotyczące pomocy de minimis;

– przekazać bezpłatnie chryzantemy:

  • organizacjom pozarządowym,
  • jednostkom samorządu terytorialnego,
  • innym instytucjom publicznym,

które zgłoszą w ARiMR zamiar  odbioru tych chryzantem, uzyskując pisemne lub elektroniczne potwierdzenie odbioru tych kwiatów;

– chryzantemy nieodebrane do 16 listopada 2020 r. należy niezwłocznie przekazać firmie zajmującej się zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów lub podmiotowi wskazanemu przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa uzyskując pisemne lub elektroniczne potwierdzenie odbioru tych kwiatów;

 

– złożyć do 30 listopada 2020 r. do biura powiatowego ARiMR potwierdzenie odbioru chryzantem przekazanych organizacjom pozarządowym, jednostkom samorządu terytorialnego lub innym instytucjom publicznym, a także potwierdzenie odbioru chryzantem przekazanych  jako bioodpady.

Wypłata pomocy nastąpi do 31 grudnia 2020 r.

Więcej na stronie: www.arimr.gov.pl  

źródło: Gmina Poddębice

 

REMONTY W STRAŻNICACH

Trwają prace remontowe w OSP Księże Młyny. Dzięki pomocy finansowej otrzymanej przez sołectwo w ramach tzw.  „grantów sołeckich” w wysokości 10.000,00  oraz wsparciu z budżetu gminy w wysokości 5.100,00 zł wymieniono pokrycie dachowe na części garażowej strażnicy miejscowej OSP. W listopadzie rusza remont pozostałej części dachu budynku pełniącego również funkcję świetlicy wiejskiej. Jest to możliwe dzięki dotacji ze Stowarzyszenia LGD „Przymierze Jeziorsko”. W ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 udało się pozyskać na remont dachu kwotę 29.866,00 zł. To nie jedyne środki na remonty, jakie w ramach inicjatywy LEADER trafią na teren naszej gminy. Jeszcze w tym roku druhowie z OSP Księża Wólka za pozyskaną dotację w wysokości 49.969,00 zł pozbędą się płyt eternitowych. W OSP Lubola za pozyskaną kwotę w wysokości 27.999,00 zł wiosną wyremontowana zostanie część dachu na strażnicy, a w Brzegu druhowi wybudują za 12.031,00 zł altanę.

źródło: Gmina Pęczniew

 

I N F O R M A C J A

 

W związku z  pogarszającą się na terenie całego kraju sytuacją epidemiologiczną   związaną z wirusem COVID-19, w celu ochrony zdrowia wszystkich mieszkańców  jak i pracowników  Urząd Gminy w Zadzimiu informuje o tymczasowym zamknięciu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Kazimierzewie 38, od dnia 7 listopada 2020 roku do odwołania.

Prosimy o wyrozumiałość, a za ewentualne utrudnienia przepraszamy.


                                                                                        Wójt Gminy Zadzim

                                                                                       Krzysztof Woźniak

 

Zamknięcie bezpośredniej obsługi klientów w Urzędzie Gminy w Zadzimiu

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z pogarszającym się stanem epidemicznym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej z uwagi na szybko rozprzestrzeniający się wirus SARS CoV-2 („koronawirus”) w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania dalszego roznoszenia oraz dbając o bezpieczeństwo interesantów i pracowników, od dnia 3 listopada 2020 roku do odwołania zamknięta zostaje bezpośrednia obsługa interesantów w Urzędzie Gminy w Zadzimiu, z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych umówionych wcześniej telefonicznie lub mailowo.

W celu zachowania ciągłości funkcjonowania urzędu, obok głównego wejścia do budynku zainstalowana jest skrzynka w której można pozostawiać korespondencję do Urzędu Gminy i GOPSu.

 Zawiesza się pracę kasy i przyjmowanie wpłat.

W celu załatwienia wszelkich spraw urzędowych mieszkańcom Gminy Zadzim zaleca się :

– kontakt telefoniczny ( 43 678 61 60, 43 678 61 83 )

            – korzystanie z platformy ePUAP,

            –  korzystanie z drogi korespondencyjnej za pośrednictwem Poczty Polskiej,

            – korzystanie z adresów e-mail: ug_zadzim@wp.pl oraz gops_zadzim@post.pl

Przypominamy nr rachunków bankowych do dokonywania wpłat:

– podatki  nr: 62 9263 0000 8000 0042 2008 0002

– odpady komunalne nr: 19 9263 0000 0800 0042 2008 0130

– woda nr : 62 9263 0000 8000 0042 2008 0002

Podejmowane działania mają na celu dobro Nas wszystkich, prosimy o wyrozumiałość.

źródło: Gmina Zadzim

 

WYNIKI KONKURSU

Przepraszamy, że tak długo musieliście czekać, ale w końcu są…. Wyniki konkursu „Pocztówka z Gminy Dalików”!

Serdecznie gratulujemy! Proszę wszystkich uczestników o sprawdzenie skrzynek mailowych, z których wysyłaliście zdjęcia do konkursu.

Wyniki konkursu foto

 

I miejsce

I miejsce

Mateusz Bugajny „Widok na centrum Dalikowa”

 

II miejsce

II miejsce

Weronika Tomaszewska „Tam gdzie pszczoły tam świat wesoły”

II miejsce ex aequo

II miejsce (ex aequo)
Milena Solarek „We mgle”

III miejsce

III miejsce

Oliwia Stańczyk „Agroturystyka RANCHO”

źródło: Gmina Dalików

 

INFORMACJA O OGRANICZENIACH W PRACY URZĘDU GMINY WARTKOWICE

W związku z rozprzestrzenieniem się koronawirusa COVID-19 i coraz liczniejszymi przypadkami zachorowań od wtorku 3 listopada 2020 r. do 13 listopada 2020r. Urząd Gminy Wartkowice będzie pracował w systemie zamkniętym.

Budynek Urzędu będzie dostępny tylko dla pracowników, a praca będzie odbywała się w systemie wewnętrznym.

Wszelkie pytania, wątpliwości możecie Państwo zgłaszać telefonicznie lub mailowo. Pracownicy zaproponują najdogodniejszy sposób załatwienia sprawy.

Zobowiązania finansowe należy regulować za pomocą bankowości elektronicznej, w placówkach bankowych lub pocztowych nr konta:18 9271 0005 0000 0228 2000 0010.

Podatnicy podatków lokalnych i opłat dokonują wpłat na indywidualny rachunek bankowy umieszczany w kierowanej korespondencji.

Numery telefonów kontaktowych do Urzędu:

  1. Wójt – 43 678 51 05 wew. 36, kom. 693 465 365
  2. Sekretarz – 43 678 51 05 wew. 37, kom. 605 400 246
  3. Sekretariat – 43 678 51 05 wew. 31
  4. Skarbnik Gminy – 43 678 51 05 wew. 42
  5. Gospodarka komunalna (światło, drogi)- 43 678 51 05 wew. 38, kom. 793 778 915
  6. Gospodarka komunalna (odpady)- kom. 537 381 165
  7. Gospodarka nieruchomościami – 43 678 51 05 wew. 41
  8. Wymiar zobowiązań pieniężnych – 43 678 51 05 wew. 43
  9. Inwestycje – 43 678 51 05 wew. 44, 58
  10. USC/ Sprawy obronne – 43 678 51 05 wew. 46
  11. Ewidencja ludności/ Dowody Osobiste – 43 678 51 05 wew. 47
  12. Księgowość Podatkowa – 43 678 51 05 wew. 53
  13. Ochrona środowiska – 43 678 51 05 wew. 56, kom. 793 766 504

Adres mailowy: urzad@wartkowice.pl

Pisma i dokumenty do Urzędu należy w tym okresie kierować:

  1. Korespondencyjnie na adres Urząd Gminy Wartkowice Stary Gostków 3D 99-220 Wartkowice
  2. Przez platformę ePUAP,
  3. Poprzez zostawienie pisma w skrzynce podawczej umieszczonej przed wejściem głównym do Urzędu.

W tym szczególnym czasie prosimy o odłożenie spraw, które nie wymagają natychmiastowej wizyty w Urzędzie, decyzji lub załatwienia. Na miejscu będą rejestrowane tylko zgony. Prosimy Państwa o wyjątkową rozwagę i zachowanie wszelkich środków ostrożności.

Przepraszamy za utrudnienia i dziękujemy za Państwa Wyrozumiałość.

 

Zawieszenie funkcjonowania Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

W związku z rozprzestrzenieniem się koronawirusa COVID-19 i coraz liczniejszymi przypadkami zachorowańw celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania dalszego roznoszenia oraz w trosce o zdrowie mieszkańców Gminy Wartkowice od  3 listopada 2020 r. do 13 listopada 2020 r.  zawiesza się funkcjonowanie Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanego na terenie Oczyszczalni Ścieków w Wartkowicach, ul. Łąkowa 4.

Bardzo przepraszamy za utrudnienia, nasze działania realizowane są dla dobra wszystkich mieszkańców Gminy Wartkowice.

źródło: Gmina Wartkowice

 

Mistrzowie Agro – KGW Felicjanów gra o finał wojewódzki

Dobiegł końca pierwszy etap głosowania w plebiscycie Mistrzowie Agro 2020, w którym wybieramy Rolnika Roku, Sołtysa Roku i Koło Gospodyń Wiejskich Roku. Poznaliśmy zwycięzców powiatowych plebiscytu, którzy wchodzą do etapu wojewódzkiego. Wśród nich jest KGW Felicjanów. Start głosowania już 4 listopada 2020.

 

Głosowanie w pierwszym etapie zakończyło się we wtorek, 27 października 2020. Wśród zwycięzców znalazło się Koło Gospodyń Wiejskich z Felicjanowa zdobywając 141 głosów, dzięki którym panie przeszły do kolejnego etapu.

Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim, którzy oddali na nas głosy. Państwa wsparcie jest dla nas niezwykle ważne. Jest wyrazem sympatii, a jednocześnie pokazuje, że nasza działalność ma sens – mówi p. Nina Kalas, sołtys Felicjanowa i członkini KGW

Zwycięzcy z powiatów i regionów, zachowując zdobyte głosy, awansują teraz do drugiego etapu plebiscytu, który rozpocznie się w środę, 4 listopada. Głosowanie na wojewódzkim szczeblu potrwa do wtorku, 17 listopada. Zwycięzcy etapu wojewódzkiego plebiscytu awansują do ogólnopolskiego finału, który rozpocznie się w poniedziałek, 23 listopada i potrwa do poniedziałku, 30 listopada.
Finał wyłoni laureatów tytułów Rolnik Roku Polski 2020, Sołtys Roku Polski 2020 i Koło Gospodyń Wiejskich Roku Polski 2020.

MISTRZOWIE AGRO to największy w Polsce plebiscyt wiejski i rolniczy. Organizatorami akcji są ogólnopolski serwis i magazyn dla rolników „Strefa Agro” oraz dzienniki regionalne ukazujące się w każdym województwie; w przypadku naszego jest to Dziennik Łódzki. Co roku przyznawane są prestiżowe nagrody w kategoriach Rolnik Roku, Sołtys Roku i Koło Gospodyń Wiejskich Roku.

Paniom z KGW z Felicjanowa składamy serdeczne gratulacje i trzymamy kciuki.

Głos można oddać tutaj.

 

Otwarto oferty w przetargu na przebudowę oczyszczalni

Trzy oferty wpłynęły na prace związane z przebudową oczyszczalni ścieków w Uniejowie. Miało być taniej. Kwoty zaproponowane przez oferentów przekraczają środki, jakie władze miasta zamierzają wydać na inwestycję.

Przebudowa oczyszczalni ścieków w Uniejowie jest kolejnym etapem w ramach zadania „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Uniejów”. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 30 października 2020 r. o godz. 10:30.

Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie przedsięwzięcia zamierza przeznaczyć kwotę 4.300.000,00 zł. Wobec zarezerwowanych na ten cel środków najtańszą ofertę opiewającą na kwotę 6 168 450,00 zł zaproponowała firma Konsorcjum: Inżynieria Środowiska ELGAJ Leszek Kondratowicz, Zbiersk-Cukrownia 68 lok. 2, 62-830 Zbiersk; Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe AUTOMATYK – Barbara Kondratowicz, Zbiersk-Cukrownia 68 lok. 2, 62-830 Zbiersk.

O zlecenie ubiegało się łącznie trzech oferentów. Pozostałe dwie oferty przedstawiła Hydro-Marko Sp. z o.o. Sp. K., ul. Wojska Polskiego 139, 63-200 Jarocin z kwotą 6 359 100,00 zł oraz firma ATA-TECHNIK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A., Os. Cechowe 31, 64-840 Budzyń z kwotą 12 252 409,11 zł, a więc niemal trzykrotnie wyższą niż zakładano.

Oferty, które do nas spłynęły, są na dobrym poziomie – powiedział burmistrz Józef Kaczmarek zaznaczając, że rozpoczęto procedurę weryfikacyjną, od której zależy ewentualne wyłonienie Wykonawcy.

Modernizacja uniejowskiej oczyszczalni bez wątpienia wpłynie na jej funkcjonalność i wydajność. Dokumentację projektową zatwierdził Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in. rozbudowę sito piaskownika, budowę zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych z systemem napowietrzania; budowę komory stabilizacji tlenowej (KTSO), uruchomienie reaktora biologicznego i zagęszczacza osadu, rozbudowę stacji zlewczej i budowę stacji zlewczej ścieków solankowych.

Obiekt zostanie przebudowany według programu funkcjonalno – użytkowego, na podstawie którego Gmina otrzymała unijne dofinansowanie.
Roboty budowlane realizowane będą w trakcie eksploatacji zakładu. Wykonawca zobowiązany będzie zaprojektować i zrealizować roboty budowlane w taki sposób aby nie zakłócić procesów technologicznych.

Prace przy oczyszczalni, które powinny zostać ukończone do końca sierpnia 2022 r. dofinansowano środkami unijnymi w kwocie 2.983.165,70 zł.

 

Trzeci przetarg na Spycimierski Gród

Burmistrz  Miasta Uniejów ogłosił trzeci przetarg na budowę Centrum Historyczno – Kulturalnego „Spycimierskie Boże Ciało”. Wcześniejsze procedury unieważniono z uwagi na oferty o zbyt wysokich stawkach. Czy kolejne podejście w myśl powiedzenia „do trzech razy sztuka” okaże się wreszcie rozstrzygające?

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Spycimierski gród atrakcją turystyki kulturowej i ludowej uzdrowiska Uniejów”. Inwestycja obejmuje budowę budynku muzealno – wystawowo – edukacyjnego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą i techniczną na podstawie dokumentacji projektowej.

Gmach Centrum będzie miał ponad 987 m2 powierzchni zabudowy (w tym 964 m2 powierzchni użytkowej). Będzie to nowoczesny budynek jednokondygnacyjny w części z poddaszem użytkowym i z podwyższeniem do dwóch kondygnacji w części centralnej. We wnętrzu znajdą się sale wystawowe, dydaktyczne i konferencyjne oraz niewielkie zaplecze biurowo-administracyjna. Budynek Centrum zaprojektowano na planie litery U, z widokiem na dziedziniec. Powstanie na nim drewniana widownia na konstrukcji stalowej.

 

Prace przygotowawcze rozpoczną się od rozbiórki i demontażu obiektów/elementów, które znajdują się na terenie inwestycyjnym i kolidują z projektem przedsięwzięcia. Rozbiórce zostanie poddany m.in. budynek gospodarczy, a elementy nadające się do ponownego wykorzystania, jak np. kamień wapienny, którym pokryte są ściany budynku, drewno konstrukcji dachowej, pokrycie dachu oraz drzwi zostaną przekazane Zamawiającemu. Podobnie, planowany jest demontaż obecnego ogrodzenia, fontanny, chodników i elementów małej architektury kontrastujących z projektem. Również w tym wypadku, elementy, które można jeszcze wykorzystać, jak np. kostka granitowa, Wykonawca przekaże Inwestorowi.
Prace budowlane obejmują powstanie budynku od podstaw wraz ze wszystkimi niezbędnymi przyłączami i instalacjami jak np. sieć wodociągowa, przyłącze wody i kanalizacji sanitarnej, instalacja gazowa, grzewczo – chłodząca, sieć elektryczna i teletechniczna.

O sterowanie wszystkimi instalacjami zadba system BMS, czyli Building Management System. Stosuje się go w wysoko zaawansowanych technicznie budynkach dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa życia. Ten inteligentny układ składa się z czujników i detektorów rozmieszczonych w różnych punktach oraz zintegrowanego systemu zbierającego dane i zarządzającego wszystkimi instalacjami w budynku. Ten najważniejszy system informatyczny budynku inteligentnego zapewnia pełny nadzór nad instalacjami technicznymi i technologicznymi w budynku, co umożliwia utrzymanie zaprogramowanych wcześniej parametrów w pomieszczeniach oraz serwerowniach. Wyposażenie budynku w ramach zadania obejmuje jedynie elementy wbudowane i niezbędne do funkcjonowania obiektu.

 

W ramach zagospodarowania terenu obiektu, dokumentacja projektowa zakłada budowę ciągów komunikacyjnych, pieszych, pieszo – jezdnych oraz nawierzchni utwardzonych. Całości dopełni nowe ogrodzenie, oświetlenie oraz nasadzenia zieleni.

Powstanie spycimierskiego Centrum jest kluczową inwestycją dla Spycmierza jak również gminy Uniejów. Jest wręcz koniecznością organizacyjną, aby powstał obiekt, który pozwoli zapoznać się z bogatą i ciekawą historię grodu spycimierskiego,A jednocześnie wyeksponować blisko dwuwiekową tradycję kwietnych dywanów. Co roku święto Bożego Ciała przyciąga coraz więcej turystów; zaledwie rok temu do Spycimierza przyjechało blisko 20 tys. gości. W tym roku, z uwagi na pandemię frekwencja była mniejsza, ale gdy wszystko wróci do normy, spodziewamy się podobnego zainteresowania zwiedzających – mówi burmistrz Józef Kaczmarek.

W ostatnich latach bardzo zmieniło się oblicze wsi Spycimierz. Swój udział ma w tym bardzo dobra współpraca spycimierskiego stowarzyszenia z burmistrzem oraz Urzędem Miasta i Gminy Uniejów.

Szacuje się, że koszty obecnej inwestycji przekroczą 10 mln zł, z czego dofinansowanie unijne pokryje ponad 4,6 mln zł. O jakości Centrum będzie decydowało wyposażenie.

Gmina unieważniła już dwa postepowania przetargowe. W pierwszym złożono dwie oferty, firma VIK-BUD Sp. z o. o. Sp. K., ul. Piekarnicza 7, 98 – 100 Łask na kwotę 10.945.647,00 zł oraz firma Przedsiębiorstwo K.J.S. ul. Konarskiego 26, 62-600 Koło, na sumę 9.698.544,43 zł.
W drugim postępowaniu zostały złożone również dwie oferty: pierwsza przez konsorcjum firm – Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud Damian Świącik, al. Bohaterów Monte Cassino 40, 42-200 Częstochowa (lider) i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol Sp. z o.o., ul. Starowiejska 5, 42-244 Jaskrów (partner) na kwotę 9 319 710,00 zł brutto; druga przez Przedsiębiorstwo K.J.S., ul. Konarskiego 26, 62-600 Koło na kwotę 9 498 544,42 zł brutto.

Z uwagi na fakt, że najkorzystniejsza oferta w dalszym ciągu znacznie przewyższała kwotę, którą zamawiający – Gmina Uniejów zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, również drugi przetarg unieważniono. Obecnie trwa trzecia procedura, a oferenci mają czas do 04.11.2020 r. na przedstawienie ofert.

A.Ow.

fot. Wizualizacje projektowe

źródło: Gmina Uniejów

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ